• D’où viennent les informations qui figurent sur ce profil? En savoir plus.
  • Biographie
    Resourceful and collaborative financial professional with over 20 years experience managing the financial affairs of a large scale non-profit organization.
  • Expériences professionnelles
    05/2010 - Courant
    03/2010 - 05/2010
    Working with Simmons College on a number of financial projects
    04/1985 - 08/2009
    Reported to the Controller/VP Finance. Managed the accounting and general financial areas. · Managed annual financial audit and management letter, university tax returns, federal A-133 audit. · Worked with the Treasurer on cash/investment management, bond offerings and debt management. · Recruited and developed staff for the accounting and general finance area. · Prepared and negotiated the University's Facilities and Administrative Rate Proposal with the U.S. Department of Health and Human Services · Created financial models for multi-year budgeting and forecasting, debt capacity planning, long-term endowment planning and cost management. · Developed databases for: indirect cost analysis, research faculty productivity and incentive program, endowment historical gift tracking (for compliance with state trust regulations), sponsored research and fundraising. · Proposed, negotiated and ultimately moved all student activities funds and accounting into the overall university system providing best continuity of oversight and management of funds.
    01/1997 - 01/2006
    · Worked for the Financial Affairs, Audit, Long Term Planning and Development Committees. · Worked on special projects for debt capacity planning and a multi-year study of graduate education.
    01/1993 - 01/1996
    · Taught evening program: Introduction to Accounting Principles I, II and III. Director, Internal Audit, 1986 ­ 1989 · Transitioned preparation of University financial statements from external auditors to internal preparation. · Managed the entire financial yearend process for completion of financial statements and footnotes. · Coordinated external audit and reported out on outcomes to the Audit Committee each year.
    01/1981 - 01/1985
    · Conducted system and operational audits. · Created administrative technology users group for sharing work solutions.
    01/1979 - 01/1981
    · Utilized audit software to conduct systems assisted audits. · Worked on traditional audits and tax preparation.
    Voir toutes les Expériences professionnelles (6)
  • Compétences professionnelles
    Financial Reporting, Cost analysis,Resolution of audit findings
  • Relations
    Chargement... Veuillez patienter...
Bienvenu sur Yatedo!

Yatedo est un moteur de recherche de personnes.

Les robots de Yatedo parcourent Internet et collectent toutes les informations publiques sur une personne donnée (profils sur les réseaux sociaux, pages web, blogs, photos...) et produisent un profil digital.

Un profil attractif

Yatedo, c’est avant tout un profil très structuré et entièrement modifiable qui rassemble toutes vos informations publiques (y compris vos profils sur les réseaux sociaux). Vous avez enfin le contrôle sur votre présence en ligne et sur votre empreinte digitale!

Une visibilité améliorée

Vos informations sont centralisées, votre présence en ligne est synthétisée sur un beau profil aux allures de CV digital, ce qui saura attirer l’attention et faciliter le travail des recruteurs...!

L’accès à des données clés concernant votre profil

Que ce soit pour des raisons professionnelles ou personnelles, vous aurez accès à des chiffres parlants qui révéleront la nature et la source des visites sur votre profil.

Si ces choses vous parlent…
  • Avoir accès à un profil modifiable qui centralise toutes mes informations publiques et ma présence sur Internet
  • Pouvoir améliorer ma visibilité et mon image professionnelle en ligne.
  • Connaître l’intérêt que mon profil suscite sur Internet.

Créez un compte Yatedo

Non merci!

Cherchez-vous un(e) autre Maureen Joyce ?